رجا درباره توقف ۴ ساعته قطار تهران- مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳) نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیر خشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیر خشک همه چیز درباره تعداد انسان‌هایی که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در حج تمتع امسال، ۲۲ زائر ایرانی در عربستان فوت شدند برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر
سرخط خبرها

اولین روز بازگشایی مدارس در سال جدید در مشهد | دانش‌آموزان خوش‌حال، خانواده‌ها نگران

  • کد خبر: ۱۰۳۶۶۴
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
اولین روز بازگشایی مدارس در سال جدید در مشهد | دانش‌آموزان خوش‌حال، خانواده‌ها نگران
بازگشایی مدارس در وضعیت کرونایی در چند ماه گذشته موافقان و مخالفانی داشته است. آموزش در فضای مجازی و در محیط خانه و نبود ارتباط بین دانش‌آموزان و هم‌سالان، کندی اینترنت و شکل‌نگرفتن یادگیری مؤثر از طریق آموزش مجازی ازجمله معایب آموزش غیرحضوری بوده است.

طنین همتی | شهرآرانیوز، بازگشایی مدارس در وضعیت کرونایی در چند ماه گذشته موافقان و مخالفانی داشته است. آموزش در فضای مجازی و در محیط خانه و نبود ارتباط بین دانش‌آموزان و هم‌سالان، کندی اینترنت و شکل‌نگرفتن یادگیری مؤثر از طریق آموزش مجازی ازجمله معایب آموزش غیرحضوری بوده است.
بازگشایی مدارس نیز مخالفانی دارد و به‌گفته بعضی از اولیای دانش‌آموزان، بازگشایی کامل مدارس در هر روز هفته و حضور همه بچه‌ها بدون فاصله‌گذاری اجتماعی در وضعیتی که کرونا هنوز کامل از بین نرفته است، منطقی نیست.

در روز اول بازگشایی مدارس در یکی از مدارس دوره ابتدایی در مشهد حاضر شدیم تا از حال‌وهوای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها باخبر شویم.

در مدرسه ای که حضور یافتیم دانش‌آموزان مقطع ابتدایی موافق بازگشایی مدارس هستند و به‌گفته خود تدریس آنلاین در فضای خانه بسیار خسته‌کننده بوده است، به‌نحوی‌که سرعت ضعیف اینترنت تمرکز آن‌ها را برای آموزش کاسته است. حضور در مدرسه و ارتباط با هم‌سالان از دیگر عوامل رضایت آن‌ها برای بازگشایی مدارس است. به‌طوری‌که موافق‌اند ساعت‌ها با ماسک در مدرسه باشند و تدریس حضوری داشته باشند.  

یکی از دانش‌آموزان به خبرنگار ما می‌گوید: برنامه شاد در کنار سرعت کم اینترنت مشکلات زیادی داشته است. درس‌هایی هست که به آموزش بیشتر معلم نیاز دارد و در بستر برنامه شاد آموزش آن‌ها سخت‌تر است و ترجیح می‌دهند در مدرسه حضور داشته باشند.

اما بعضی اولیای دانش‌آموزان که در ساعت پایانی در مدرسه حضور دارند، نظر‌های ضدونقیضی دارند. یکی از اولیا می‌گوید: مسلما حضور دانش‌آموزان در مدرسه و ارتباط با هم‌سالانشان بعد از دو سال تعطیلی مدارس بسیار خوب است، اما وظیفه مدارس این است که همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از پیش در کلاس‌های درس رعایت شود.

به‌گفته پدر یکی از دانش‌آموزان، تدریس در فضای مجازی کار بسیار سختی است و بچه‌ها تمرکز لازم را روی درس ندارند و همین استفاده از گوشی و تبلت باعث می‌شود گاهی بچه‌ها به‌جای درس‌خواندن، آنلاین بازی کنند و خانواده نمی‌تواند تمام‌وقت مواظب درس و کلاس فرزندش باشد. همچنین، هزینه استفاده از اینترنت برای خانواده‌ها زیاد است و معمولا هر هفته مبلغ چشمگیری را برای اینترنت پرداخت می‌کنند و آموزش‌وپرورش سهمیه اینترنت رایگان نداده است.

مادر یکی از دانش‌آموزان درباره نگرانی‌اش از بازگشایی کامل مدارس در وضعیتی می‌گوید که کرونا همچنان فوتی و مبتلا دارد: ما مجبوریم بچه‌ها را به مدرسه بیاوریم، اما همچنان نگرانیم. بیشتر این بچه‌ها واکسن نزده‌اند و هر لحظه ممکن است مبتلا شوند.

به‌گفته او، خوب بود که مانند نیمه اول سال تحصیلی کلاس‌ها با یک‌سوم پذیرش فعالیت می‌کردند. اکنون کلاس‌ها مانند قبل از کرونا تکمیل شده است و در فضای بسته کلاس‌ها نگران فرزندانمان هستیم.

به‌گزارش شهرآرانیوز، در اولین روز حضور الزامی دانش‌آموزان در وضعیت کرونایی، ۹۵۰۰ مدرسه در خراسان‌رضوی فعالیتشان را آغاز کردند و بیش از یک‌میلیون و ۳۸۸ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در مدرسه‌ها حاضر شدند. مدارس موظف‌اند شرایط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را فراهم کنند و ماسک‌زدن دانش‌آموزان را در همه ساعات حضورشان در مدرسه کنترل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->